W dniu dzisiejszym 22.04.2017 r, odbyło się zebranie sprawozdawcze ROD ” Chabry”. Pierwsza część zebrania przebiegł dość łagodnie 😉 Schody zaczęły się przy wnioskach z sali.
Początek był również ciekawy za co osobiście jako administrator strony tworzonej przez działkowców dziękuję Patrolowi ekologicznemu ze Straży Miejskiej w Opolu .
Opowiedzieli o segregacji śmieci i o prawie jakie dotyczy porządków i utylizacji bioodpadów z działki.
Zapowiedzieli również, że przy notorycznym łamaniu prawa związanym z nie właściwym segregowaniem śmieci będą zakładane foto pułapki.
Istotnymi problemami które dręczą działkowców to między innymi śmieci. W tej sprawie z sali zostały zgłoszone dwa wnioski:
- Monitoring przy bramach, który ma pozwolić na zwiększenie bezpieczeństwa na działkach, a także wychwycenie delikwentów którzy niezgodnie z prawem wyrzucają śmieci, oraz niszczą notorycznie kłódki i nielegalnie wjeżdżają na teren działek. (ROZDZIAŁ VII Przepisy porządkowe str.9)
- Zakup rozdrabniarki do gałęzi. Wydawane są pieniądze na wynajem firmy zewnętrznej, które można zainwestować w rozdrabniarkę. Rozdrobnione gałęzie można za parę złoty sprzedawać działkowiczom.
W ten sposób będzie rozwiązany problem całych hałd gałęzi, a działkowicze będą mieli tańsze ściółkowanie.
Nie będzie mandatów za niedozwolone wyrzucanie gałęzi pod śmietnik.Nie wspomnę o oszczędnościach,
które z latami dadzą się odczuć.Kolejnymi sprawami z sali był m.in. :
- Problem wody, która jest puszczana w wyznaczonych tylko godzinach.
- Prąd który jest wyłączany na zimę, przez co korozji ulega sieć elektryczna
- Odanie do użytku toalet ogólnodostępnych (fajny pomysł z założeniem automatu na przysłowiową złotówkę z czego będzie można zapłacić pani sprzątającej)
- Wyrównanie alejek
- Ponowna prośba o interwencję w sprawie naruszania regulaminu dot. założonych drutów kolczastych.
- Kolejna ważna sprawa to, to aby zarząd informował nas o tym co z wniosków od działkowiczów zostało zrealizowane, a co nie i rozliczenie się z tego w formie uzasadnienia.(sprawozdanie merytoryczne)
Podsumowując dyskusja była bardzo intensywna 😉 Zobaczymy co się będzie działo w ciągu roku i jak zarząd będzie wywiązywał się z danych obietnic i założeń. Zakup rozdrabniarki miał być w zeszłym roku, druty kolczaste również, a wniosek o wyrównanie alejki składany co roku od czterech lat. Niestety na zebraniu było tylko 7% działkowców. Trochę żenujące. Myślę, że w pewnych sprawach powinny być podjęte radykalne kroki przez zarząd.
Śmieci mogą doprowadzić do ciągłego nakładania na ROD mandatów, rozwój chorób i tym samym gryzoni – szczurków 😉 . Nielegalne wjazd na działki zagraża życiu, ponieważ kierowcy nie przestrzegają zachowania odpowiedniej prędkości, druty kolczaste zostawię bez komentarza. Za rok się spotkamy na zebraniu i zobaczymy 😉
Czy nie stać Zarządu na stworzenie strony internetowej, jest trudno komunikować się z Zarządem. Brak aktualnych telefonów Zarządu a ten co spisałem 77 4555628 to numer prywatny. Może ktoś się zgłosi by taką stronę stworzyć i administrować !!!
Witamy. Niestety Zarząd, nie chciał darmowej strony, osoba która chciała to robić oferowała administrowanie i założenie strony za darmo. Proszę o kontakt mailowy podam numer tel. do prezesa. dzialkowiczeopole@gmail.com